מונא

מונא: בחירת הגולשים בסקר החודשי

מונא (2)

מאחר ומונא זכתה בסקר של קוראי המסננת למסעדה המעודפת בירושלים, נערכנו מבעוד מועד, הזמנו מקומות לחמישי בערב ועלינו לירושלים.

הנסיעה הייתה כיפית, ותמיד נסיעה לירושלים מרגישה כמו טיול.

קפצנו לחברים שעקרו לירושלים. מסתבר שהם גרים כמה דקות ממסעדת מונא ואף פעם לא היו בה. הבטחנו לעדכן.

אז הנה העדכון גם בשבילם, אבל בעיקר בשבילכם. המלצה של חברים.

על המקום

מסעדת מונא נמצאת בתוך בניין אבן בו שוכן בית האמנים, ובכדי להגיע למסעדה צריך לעבור דרך חצר ירושלמית קטנה.

הגענו לעמדה של המארחת, היא הובילה אותנו לשני מקומות על קצה הבר, בסמוך למטבח, לקופה, לעמדת הפינוי של המלצרים. כמה רעש! בכל רגע נתון היו מסביבנו לפחות 5 אנשי צוות. הבנו מיד שזה לא מקום טוב להעביר בו את הערב וביקשנו לעבור מקום. תוך מספר דקות העבירו אותנו לצד השני של הבר, שהיה שקט/רועש בדיוק במידה הנכונה.

התחיל הערב.

מונא (1)

על האוכל

התלבטנו בין מספר יינות, אך לאחר מחשבה שנייה, על הדרך הבייתה, החלטנו לוותר על הרעיון של בקבוק ולהסתפק בכוסות.

לאחר מספר טעימות שהוצעו על ידי הברמן הלבבי לקחנו:

כוס גוורצטרמינר מבעבע (39 ש"ח) וכוס יין לבן מוסקטלר (47 ש"ח). אציין כי היין השני, לא מופיע בתפריט יינות, והברמן לא ציין מה העלות של כל יין, ואכן הסטייה יכולה להיות של 10 ש"ח לכל היותר, אך למען השקיפות מוטב כי היינות יהיו רשומים בתפריט או לכל הפחות ליידע. גם במסעדת שף אנשים רוצים לדעת כמה זה עולה להם.

מונא (3)

בין לבין קיבלנו מנה מלחם הבית, לצד איולי טעים, כוס מים קרים עם מלפפון וגספאצ'ו מלפפונים.

החלטנו להתחיל עם כמה ראשונות:

אספרגוס חמאה לבנה, עגבניות קונקסה (במילים פשוטות, עגבניות חלוטות), ביצה עלומה, שרימפס ובריוש. המנה בגרסת השרימםס לא הופיעה בתפריט, אך הברמן כ"כ התלהב, שהחלטנו לקחת אותה. התאכזבנו. השרימפס היה ב"גרסה מלאה": ראש, עיניים מחושים. אותי אישית זה ממש לא מפתה ואפילו קצת מגעיל. אני אוהבת את השרימפס בגרסה היותר אסטטית שלו. בכל אופן המנה הייתה פשוט לא טעימה עם טעם כבד של חמאה.

מונא (5)

בעדינות אמרנו כי היא לא כל כל לטעמנו (אע"פ שככלל אני בדעה שזה לא הוגן להחזיר מנה רק מחמת העובדה שהיא לא טעימה, אבל הרגשנו בנוח לומר את זה לברמן החביב). ההערה התקבלה בהבנה והוחזרה באדיבות. במקומה לקחנו פולנטה, פטריות, אספרגוס ושמן כמהין. אותה פולנטה ממחניודה (שאנחנו מכירים ואוהבים). בכלל עם פולנטה אי אפשר ליפול.

בנוסף לקחנו, רביולי חמאת עגבניות, שהגיע במחבת נחושת לוהטת. הרביולי היה נימוח והרוטב היה מדוייק.

מונא (7)

בתפקיד הראשונה הלא שגרתית שיחקה מנה של סלט אווז, קרמל תפוזים, תרד, צ'ילי וקשיו. הבשר אווז היה דומיננטי והוגש ברצועות דקות, כשכל יתר המרכיבים השתלבו נפלא; טעמים של פירות הדר עם הטעם המנוגש של  הצ'ילי.

מונא (6)

בין לבין חיכינו לסבב 2. אז ביקשתי מהברמן שיכין לי קוקטייל שנע בין חמוץ למתוק. הוא פגע בול.

למנה העיקרית חיכינו למעלה מ- 40 דקות. הברמן התנצל על העיכוב והביא לנו עוד מנה של לחם, לנשנש לבינתיים.

היה שווה לחכות לבורגיניון זנב שור, מייפל, ירקות שורש לצד פולנטה. כן שוב פולנטה. אי אפשר לא לאהוב אותה… המנה הייתה גדולה מאד. והספיקה לשניים בכיף. הבשר היה רך  בטירוף. מנה תענוג.

מונא (12)

לקינוח הזמנו קרפ תפוחים. המנה הייתה חמודה ולא יותר מזה. בכלל התפריט קינוחים די מצוצמם ולא בסטנדרט "מסעדות שף". חבל, דווקא הקינוח זה הטעם האחרון שזוכרים.

כשהגיע החשבון ראינו כי הקינוח היה על חשבון הבית. מחווה יפה לעיכובים בהוצאת המנות.

מונא (11)

לסיכום– היה כיף במונא. המקום לא מעוצב בסטנדרט התל אביבי של מסעדות שף. אך האוכל טעים להפליא והאווירה לבבית ושמחה. המחירים הוגנים.

ניתן ללמוד ממונא, איך לטשטש את הפאשלות ולתת לסועד הרגשה טובה; הכל מסתכם בשירות טוב.

money

סה"כ- 378 ש"ח (לפני טיפ)

מונא
8.5 ציון סופי
דירוג הגולשים 7.5 (2 votes)
המסננת סיננה.. דרגו גם אתם!!