ויסלה

ארוחת ערב באווירה כפרית במסעדת ויסלה.

על המקום- מסעדת ויסלה.

על הרחוב הראשי של גדרה שמעתי בעבר, אבל כנראה שלא ממש הקשבתי, מאחר ושכשחנינו בחניון עפר פתוח ברחוב והלכנו ברגל למסעדת ויסלה, הופתעתי לגלות רחוב מקסים בו נשמרה אווירה של מושבה של פעם.

הרחוב הראשי נקרא רחוב הבילויים, על שמם של אנשי ביל"ו  שהקימו את גדרה.

מסעדת ויסלה מתאפיינת באותו קו כפרי, צנוע ולא צועק של רחוב הבילויים. ברחבה החיצונית פזורים מספר שולחנות עם שמשיות שישמשו את הסועדים בשעות הבוקר ובחלל הפנימי שולחנות עץ עם אביזרים שנותנים תחושה של בית. כך בדיוק נראה בדמיון שלי בית קפה פרברי.

ויסלה (9)

על האוכל- מסעדת ויסלה.

הגענו ממש רעבים ומיד הזמנו פוקצ'ה (24 ש"ח) שלצידה הגיעו מספר ממרחים. ממרח פלפלים מצויין, שמן זית-בלסמי, וחמאת שום שמיר. הפוקצ'ה עצמה הייתה פריכה מבחוץ וסופר אוורירית מבפנים והייתה ללא ספק הצלחה לתחילת הערב.

ויסלה (4)

המשכנו עם מנה ראשונה של פטה כבד (38 ש"ח) שהיה קלאסי במיוחד עם השילוב של הריבה המתקתקה. מנה טובה.

ויסלה (5)

ניצוץ מהמטבח האיטלקי הופיע בדמות מנה ראשונה של ארנצ'יני (34 ש"ח) – כדורי ריזוטו, פטריות שמפיניון, וגבינות מוצרלה ופרמז'ן מטוגנים ומונחים על סלסת עגבניות, בלסמי, שמן זית ופטה. הכדורים היו פריכים מאד, אבל הבפנים לא היה מספיק נימוח. אני אוהבת לבקוע את כדור הארנצ'ני ולראות את ההגבינה נמתחת לכל עבר. המנה הייתה טעימה, אבל הסלסת עגבניות לא היתה מספיק דומיננטית.

ויסלה (2)

מנה ראשונה של פלאפל חצילים  (33 ש"ח) הייתה מבחינתי ממש לא מוצלחת.  הטעם היה פחות של חצילים  ויותר של תערובת פלאפל קנויה, מה שנתן טעם חנוק שאפילו העגבניות, פסטו הזעתר והיוגורט לימון לא הצליחו לטשטש.

ויסלה (6)

עיקריות

מאחר והתפריט של מסעדת ויסלה הוא מהמגוונים ביותר בו נתקלתי לאחרונה, החל מסלטים, פסטות, פיש אנד צ'יפס ואפילו פאי רועים. החלטנו לקחת שתי מנות שונות בתכלית.

בהמלצת המלצרית לקחנו מנה מהז'אנר האיטלקי של ניוקי ספינאצ'י (57 ש"ח) ברוטב שמנת, עם סלק, עלי תרד פרמז'ן ויין לבן. הניוקי היה רך מדי, שלב אחד מעל הנימוח, והרגיש כמו ניוקי שבישלו אותו הרבה יותר זמן ממה שצריך. מלבד טעימה לא אכלנו את המנה, מה שלא עורר את תשומת ליבה של המלצרית.

ויסלה (3)

העיקרית השנייה הייתה הרבה הרבה יותר מוצלחת. המבורגר ארגנטינאי 250 גרם (64 ש"ח) עשוי במקום מנתחים של שפונדרה, שייטל, ואנטריקוט בתוך לחמניה תוצרת בית. ההמבורגר היה רך בטירוף ועסיסי ביותר. תוספת של שום קונפי תוצרת המקום וביצת עין שדרגו את ההמבורגר להפליא . מנה ענקית של צ'יפס הייתה בלתי נגמרת והותירה אותנו שבעים ומרוצים.

ויסלה (1)

קינוחים

מאחר ומקומות הבילוי בגדרה הם ספורים ויסלה היא חצי מסעדה חצי בית קפה ונותנת מענה לתושבי האזור שרוצים גם רק כוס קפה ועוגה או סלט.

תפריט המשקאות החמים היה מגוון ולקחנו הפוך וסיידר תפוחים חם לצד שני קינוחים.

ויסלה (11)

קינוח אחד שמקורו במטבח הספרדי והוא נפוץ במיוחד גם במדינות אמריקה הלטינית היא הצ'ורוס (33 ש"ח).  לשולחן הגיעה ערימה מרשימה של מקלות בצק מטוגנים מצופים בסוכר וקינמון ומספר רטבים מעניינים: רוטב שוקולד, ריבת חלב וממרח פיסטוק. הצ'ורוס היו חמים ופריכים וציפוי הסוכר התקרמל מרוב חום. על אף העובדה שמדובר בקינוח מטוגן, הצ'ורוס לא הרגישו שמנוניים והיה כיף לטבול אותם בקעריות הגדושות ברטבים.

ויסלה (7)

קינוח נוסף היה מסקטור השוקולדים והוזמן בהמלצת המלצרית. הקינוח כוס עם שוקולדים (36 ש"ח) כשמו כן הוא. כוס ובה קרם דחוס ועשיר של שלושה סוגי שוקולד. מנה סופר מומלצת לאוהבי השוקולד.

ויסלה (8)

אווירה ושירות- מסעדת ויסלה.

מלצרית אחת תפעלה את כל השולחנות והייתה מאד אדיבה וידידותית.

האווירה במקום היא אווירה של בית קפה שכונתי. יש כאלה שבאים לקפה ועוגה ויש כאלה שיושבים לארוחת המבורגרים מושחתת.

לסיכום-יש מנות שקלעו יותר לטעמנו ויש כאלה שפחות, מה שבטוח זה שהתפריט הסופר מגוון המשלב את המטבח האיטלקי, הספרדי, האמריקאי האנגלי עם גימור של המטבח הישראלי ייתן מענה לכל אחד באווירה כפרית נינוחה.

money

2 סודה- 9 ש"ח כל אחת- 18 ש"ח

בקבוק בירה סטלה- 29 ש"ח

סה"כ 409 ש"ח (לפני טיפ).

• המסננת קיבלה שובר למסעדה. הביקור היה אנונימי לחלוטין ומבוסס על חוויה אישית.
ויסלה
7.8 ציון סופי
דירוג הגולשים 10 (1 vote)
המסננת סיננה.. דרגו גם אתם!!