גיאורגיה

המסננת מסביב לעולם | גיאורגיה

גיאורגיה מדהימה בנופיה. האנשים פשוטים, נחמדים ומכניסי אורחים.

האוכל פשוט ומושלם. מקום חובה לכל אוהבי הבצק באשר הם!

בדרך הצבאית מטביליסי לכיוון קזבאגי עצרנו בצד הדרך בפונדק דרכים קטן בו אכלנו את החצ'פורי הראשון שלנו. יש הרבה גרסאות לחצ'פורי, אך כפי שיסתבר בהמשך זה היה אחד הטובים.

קזבאגי | Kazbegi

המסננת ב- גיאורגיה (18)

במרכז העיירה של קזבאגי יש כמה מסעדות. אחת מהן נמצאת במבנה עץ גדול עם חלונות זכוכית שצופים לכיכר. שם ישבנו לשתות בירה קרה ליד התנור עצים החם. הארוחת ערב כללה את כל מה שיש למטבח הגרוזיני להציע: חצ'פורי, חיניקלי ופטריות ממולאות בגבינה. טעים בטירוף!

המסננת ב- גיאורגיה (17)

המסננת ב- גיאורגיה (16)

המסננת ב- גיאורגיה (15)

בורג'ומי Borjomi

המסננת ב- גיאורגיה (14)

במרכז העיירה בורוג'ומי יש שוק אוכל קטן ולא מרשים. אפילו אין בסטות מסודרות, הסוחרים פשוט יושבים על הרצפה עם הסחורה מפוזרת. ממש בצמוד להתרחשות של השוק יש מאפייה קטנה עם חלון. אנגלית הם לא יודעים אז פשוט לקחנו אחד מכל דבר. קיבלנו מאפים חמים שהרגע יצאן משמן הטיגון. האחד עם תפו"א, השני עם בשר טחון והשלישי מתוק. כל אחד עלה משהו כמו שקל או שנים, מחיר שהיה כמעט בלתי נתפס. מומלץ ביותר!!

המסננת ב- גיאורגיה (13)

סוונטיס | Grand hotel Ushba

אנחנו ישנו ב Grand hotel Ushba, מלון קטן, לא רחוק ממסטייה, בירת הסוונטיס.

במלון זכינו לחוויה קולינרית מדהימה שהתחילה עם ארוחת ערב עשירה של כל מיני מאכלים גרוזיניים פחות מוכרים כמו קציצות, סלט סלק ותפו"א, תבשיל ירקות ועוד.

המסננת ב- גיאורגיה (10)

בבוקר קיבלנו פנקייקים קטנים עם ריבת גויאבה שהיו פשוט מעלפים.

המסננת ב- גיאורגיה (20)

וגולת הכותרת של הטיול- היה קורס חצ'פורי מאולתר במטבח של המסעדה. כיף שאין דברים כאלה!

המסננת ב- גיאורגיה (1)

המסננת ב- גיאורגיה (12)

אזור הכרמים של Sighnagi

גיאורגיה כל כך עשירה בנופיה. באזור של Sighnagi טיילנו והרגשנו כמו בטוסקנה. שורות שורות של כרמים שלא נגמרים.

המסננת ב- גיאורגיה (8)

עצרנו במספר יקבים. המומלץ ביותר היה schumacnn winery ליד Talevi  שם ראינו כיצד עושים יין בצורה גיאורגית מסורתית עם חביות חרס ששקועות באדמה.

המסננת ב- גיאורגיה (3)

טבילסי

המסננת ב- גיאורגיה (6)

דווקא מהאוכל בטביליסי הכי פחות נהננו. במסעדות לא הייתה אווירה אותנטית מקומית והרגשנו כמו בפס ייצור לחצ'פורים לתיירים.

ארוחת ערב איטלקית אכלנו במסעדה של מלון Radisson Blu. האוכל היה טעים מוקפד ובעיקר מאד שונה מהאוכל הגיאורגי שהקפדנו לאכול לאורך כל הטיול.

בקיצור- גיאורגיה מדהימה והאוכל עוד יותר מדהים.